prawnicy co robię

A tymczasem w jednym z warszawskich sądów:

Świadek do sądu:

– „…kierownik budowy ustawił mnie do pionu, że tak powiem…”
Sąd do protokolanta:

– „Znaczy się opieprz”

Paragrafhttp://www.seniortip.cz/?module=article&id_article=3306

– Nazwisko świadka?

– „Pałka”.

Zapis w protokole:

„Staje Pałka i oświadcza”.

Medal za zachowanie powagi 🙂

Paragraf

Pozwana informacyjnie podaje odnośnie pracy męża w Wielkiej Brytanii:

„Pracował u takiego Pakistana”

Sąd:

„Znaczy się u dużego Pakistańczyka?”

Paragraf

– Dlaczego uderzył Pan teściową nogą od stołu kuchennego?
– Wysoki Sądzie, nie miałem siły by podnieść całego stołu.

Paragraf

Sąd:

– „Czy brał pan udział w zorganizowanej grupie przestępczej?”

Oskarżony:

– „Jedyna grupa, w jakiej brałem udział to grupa taneczna „Bursztynek” jak miałem 6 lat”

Paragraf

Świadek (pierwszy raz w sądzie) zeznaje, sędzie dyktuje słowo w słowo do protokołu.

Świadek poirytowany:

– „Czy sąd mógłby mnie nie przedrzeźniać?”

Paragraf

U tego samego sędziego inna sprawa – wpada świadek wkurzony na maxa, bo godzinę stał pod salą (dwóch innych, też wezwanych na 9.00, zeznawało przed nim) – i mówi od drzwi:

– Tak to tylko w Polsce! Ludzi się nie szanuje! Ja tu pod drzwiami od godziny stoję, a jak byłem w Niemczech to kultura, pierwszy wchodziłem!

Sędzia:

– Zgadza się, ale tam pan był oskarżonym…

Paragraf

Świadek w sprawie karnej babcia około 85 lat zwracała się do młodej sędzi: kochaniutka. Sąd z 5 razy mówił jak należy się zwracać do Sądu a ona dalej kochaniutka słuchaj no… kochaniutka mów głośniej bo nie słyszę.. A do mnie mówiła młody człowieku mów głośniej albo młody człowieku nie rozumiem o co pan pyta.

Paragraf

Sędzia do oskarżonego:

– Żałuje pan?

Oskarżony:

– No żałuję…

Sędzia:

– A czego oskarżony żałuje?

Oskarżony:

– Że mnie złapali.

ŚOT polityka karna reakcją na medialne doniesieniahttps://www.facebook.com/SlepymOkiemTemidy/timeline

W sądzie w Warszawie: wchodzi oskarżony, który kuleje. Sędzia elegancko chciał dać mu możliwość składania wyjaśnień na siedząco i pyta się:

– „Chce pan siedzieć?”…

Na co delikwent nieco zaskoczony pytaniem na wejściu:

– „Ja jestem niewinny”…

Paragraf

Dwóch skłóconych sąsiadów, którzy występują we wszystkich rolach procesowych w sprawach cywilnych i karnych, jednym słowem znani całemu sądowi. Jeden zeznaje:

„… i jego pies pogryzł mojego…”

Na co sąd:

” To wasze psy też się nie lubią?”

Paragraf

Sprawa przeciwko uczelni. Z pism pełnomocnika tejże wynika, że towarzystwo (świadkowie, strony, pełnomocnik) są nad wyraz egzaltowani (niestety w ślad za tym nie szła biegłość merytoryczna).
Rektor pytany o zawód odpowiada:

– „prof. zw., rektor uczelni X”,

Na co sędzia:

– „Znaczy się wykładowca, tak?”

Paragraf

Oskarżony o kradzież dwóch pił mechanicznych dwóm różnym osobom. Oskarżony już pozbawiony wolności z innego wyroku:

Sąd:

– Z czego oskarżony się utrzymuje?

Oskarżony:

– Z niczego. Przecież siedzę.

Sąd:

– A zanim oskarżony został osadzony?

Oskarżony:

– Kradłem. HiHihi

Chwilę później:

Sąd:

– Czy oskarżony przyznaje się do zarzucanych czynów?

Oskarżony:

– Do tego pierwszego wobec pana X to tak. A do tego drugiego to jak ta pani mogła mnie poznać jak ja już daleko byłem gdy ona krzyczała?

Wynegocjowane pół roku bezwzględnie zakrawało na akt łaski…

Paragraf

Sąd do świadka:

– Opierała się pani? ( oskarżonemu) .

Świadek:

– Tak, o płot.

Paragraf

Sąd odbiera dane od świadka, na pytanie: „stosunek do oskarżonych?”, świadek z uśmiechem odpowiada: „pozytywny”.

Paragraf

Podejrzany wyjaśnia: nie, ja wcale nie uciekałem przed strażnikiem miejskim a on wcale mnie nie gonił. Ja tylko widziałem, jak ten strażnik właśnie uprawiał jogging i ja sobie wtedy pomyślałem, że też sobie pobiegam, zadbam o siebie, będę lepiej się odżywiać. My nawet razem biegliśmy!

ŚOT casting na wyrokhttps://www.facebook.com/SlepymOkiemTemidy/timeline

Sąd:

– Stanowisko powoda?

Powód:

– Podtrzymuję pozew.

Sąd:

– Stanowisko pozwanej?

Pozwana:

– Dróżnik przejazdów kolejowych….

Paragraf

Pozwany tłumaczył się, że nie uiszczał czynszu najmu, bowiem był nękany przez sąsiadkę mieszkającą piętro wyżej (niebędącą stroną postępowania). Zapytany przez Sąd o sposób nękania odrzekł:

– „Wysoki Sądzie, ona chciała seksu!”.

Na salę wezwano świadka (zarządcę nieruchomości). W toku przesłuchania Sąd pyta, kto mieszkał nad pozwanym oraz czy wiadomo mu o nękaniu, na co świadek odpowiedział:

– „Lokal wynajmował pan X. Rzadko bywał w domu.”

Na co pozwany zerwał się z ławki niemal z krzykiem:

– „To była kobieta, Wysoki Sądzie!”.

Zachowanie powagi przez zgromadzonych na sali stanowiło wyzwanie.

Paragraf

„To nieprawda że ja nie daję żonie żadnych pieniędzy, że nic nie płacę. Płacę jej co miesiąc 150 złotych, to znaczy MOPR za mnie płaci”.

Paragraf

W sprawie wykroczeniowej z urzędu rozpoczęliśmy rozprawę z obwinioną ze sprawy z późniejszej godziny, którą sama sprowadziłam na salę, myśląc że to moja klientka:)

Paragraf

Sprawa o wyrąb drzewa z lasu:

Sąd:

– Co oskarżony robił tego dnia w lesie?

Oskarżony:

– Spacerowałem.

Sąd:

– Z piłą motorową oskarżony spacerował?

Oskarżony zdumiony:

– Tak, z piłą motorową spacerowałem.

Paragraf

Oskarżony: po co miałbym kraść z tej działki, jak mógłbym sobie pójść do lasu państwowego i tam wyciąć ile chce?

Paragraf

Na posiedzeniu o zarządzenie wykonania kary w sprawie o znęcanie pokrzywdzona zeznaje, że skazany ją nachodził i straszył gazem, jednocześnie stawiając przed Sądem ten gaz w postaci rexony w kulce:)

Paragraf

Sprawa o jazdę po pijaku.

– Ja nie piłem wysoki sądzie.

Sąd:

– Ale badania krwi mówią co innego.

Oskarżony:

– Bo ja dezodorantu użyłem.

Sąd:

– Ale jak sie użyje dezodorantu, to w badaniu krwi to nie wychodzi.

Oskarżony:

– Ale ja dezodorantu doustnie użyłem.

Paragraf

Sąd:

– Czy zna Pan jakiegoś Roberta?

Oskarżony:

– A tak, kilku. Robert Redford, Robert Janowski, Robert Rozmus…

Paragraf

Oskarżony X, podczas składania wyjaśnień przez innego oskarżonego Y wstał i po cichu oddalił się z sali, zanim Sędzia zareagował oskarżonego nie było już widać na korytarzu…zapanowała lekka konsternacja na sali, ale oskarżony Y nadal składał wyjaśnienia. Po około 5 minutach na salę wchodzi oskarżony X i na pytanie Sądu dlaczego wyszedł odpowiedział z pokorą (śledzikując przy tym nieco): bo oskarżony Y tak ładnie zeznawał, że ja przeszkadzać nie chciał a za potrzebą pójść musiałem…

Inna sytuacja, na tej samej rozprawie, oskarżony X wyjaśnia: „bo K. nie mógł mnie namówić, żebym założył taką spółkę, bo to zwykły menel był…a o tym, że K. był menelem to świadczą okoliczności jego śmierci.. (na sali zapanowała lekka konsternacja) bo On był menelem bo zamarzł pod śmiernikiem, więc ja jestem niewinny proszę Sądu!”

I jeszcze jedna sytuacja, chyba też na tej samej rozprawie, na pewno z udziałem tego samego oskarżonego X:
„Sąd: oskarżony X, dlaczego się Pan znów nie stawił na badania psychiatryczne? trzeci raz miał Pan wyznaczony termin i jak się Pan nie stawi następnym raze, to Pana doprowadzi policja
X: ale proszę Sądu, ja tu mam taki papier, bo mnie już w innej sprawie badali, bo bez biletu jeździłem i tu mam takie orzeczenie, co to stwierdzili, że ja mogę bez tego biletu jeździć bo mam chorobę co to nie pamiętam jak się nazywa.
Sąd: ale Sądu nie interesuje, czy Pan pojedzie na gapę, rowerem, czy nawet z Białegostoku Pan pieszo przyjdzie!”

Nadmienię tylko, iż oskarżonemu X do dnia dzisiejszego nie udało się dotrzeć już chyba na wyznaczoną po raz piąty obserwację – ani na gapę ani z biletem 🙂

Paragraf

Mój klient w czasie przesłuchania stron w sprawie gospodarczej ciągle zwracał się do Sądu „proszę księdza”.

Paragraf

W trakcie jednej ze spraw, oskarżycielka posiłkowa trzymała przez kilka godzin na stoliku słoik z zieloną cieczą, tylko po to aby pod koniec przesłuchania okazać sądowi co cieknie u niej w domu z rur …większość obecnych stawiała, że to zupa ogórkowa (rozprawy szły od 9tej do 15tej). Sędzia nie był zadowolony i obiecał ustawić do pionu panów ochroniarzy przy bramkach.

Paragraf

Rozprawa karna, zeznaje prostytutka:

– „Panie sędzio, zobaczy Pan jakie dali nam byle jakie łachy do noszenia” (pokazuje sędziemu stringi i stanik).

Sędzia:

– „W sprawie ubioru roboczego właściwy jest sąd pracy”.

wypina dupe w sadziehttp://www.attorneybutler.net/2011/04/bums-rush-2-florida-judge-evaluates-strippers-assets.html

Przed salą sądową klient (właściciel lasu) opowiada jak ostatnio złapał złodzieja: złapałem w moim lesie ostatnio Iksińskiego, ale że go znam, to nie zgłosiłem tego. Pytam się go tylko dlaczego mnie okrada, a ten odpowiada że przeprasza i że nie wie, że to moje. Myślał, że to państwowe..

Paragraf

Sąd pyta świadka (odnośnie zwrotu kosztów podróży):

– Skąd pani przyjechała?

– Z Gdańska.

– A czym?

– Mercedesem!

Paragraf

Oskarżony (wykształcenie niepełne podstawowe) wielokrotnie karany za kradzieże i rozboje, ostatnio głównie w okolicy uniwersytetu i w jego budynkach na pytanie prokuratora dlaczego akurat w tych miejscach odpowiedział z rozbrajającym uśmiechem
-Zawsze ciągnęło mnie do nauki 🙂

ŚOT areszthttps://www.facebook.com/SlepymOkiemTemidy/timeline