biegly radzi

 

Krzysztof R.

 

Szanowni Państwo jak reagować (jeżeli w ogóle reagować) na stwierdzenie biegłego, że „zgłosi” pełnomocnika do ORA za (zdaniem biegłego) sugerowanie przez pełnomocnika, że biegły nierzetelnie wykonał opinię i pełnomocnik podważa jego „merytorykę i poziom”.

Oczywiście zaznaczam, że Sąd nie uchylił ani jednego pytania ani nie zwrócił choćby uwagi na nietaktowne zachowanie. Mówiąc krótko biegłemu nie po drodze było z pytaniami odnośnie opinii. Dziś mnie taka uprzejmość spotkała po raz pierwszy.

Jedyne na co się zdałem to prośba o zaprotokołowanie pseudo groźby biegłego. Jakieś inne sugestie?

Marcin P.

  • Olać.

Ewentualnie podać mu adres ORA, żeby nie musiał długo szukać

·

Kinga D. K.

  • Spuścić zasłonę miłosierdzia… Najwidoczniej biegły nie ma poczucia własnej wartości

Maciej K.

  • Ja w takiej sytuacji, gdy przeciwnik grozi skargą, wręcz zachęcam do jej złożenia. Miałem jedną taką sytuację, gdzie przeciwnik podnosił, że rzekomo go reprezentowałem w innych sprawach. W ten ton włączył się jego pełnomocnik więc wstałem i powiedziałem do pełnomocnika pozwanego, że niniejszym żądam, żeby złożył na mnie skargę do ORA i oficjalnie go do tego zobowiązuję. Pan pełnomocnik rakiem wycofał się z insynuacji.

Sebastian B.

  • No to już po Tobie Krzysztof, twoja kariera wisi na włosku. Pan biegły jak ci złoży skargę że śmiałeś rzetelnie wykonywać zastępstwo procesowe to nie obędzie się przynajmniej na pochwale yyyy… upomnieniu rzecznika dyscyplinarnego

Magda M.

  • Taka nasza rola a wszelkie odgrażanie się przez biegłych czy innych pełnomocników- bo i to się zdarza traktowałabym marginalnie

Wojciech D.

  • Mnie raz zdarzyło się zakwestionować bzdurną opinię biegłego dotyczącą podziału nieruchomości. Pan biegły gadał takie bzdury sprzeczne z przepisami, że głowa boli. Sąd jednak uparcie chciał, aby ten biegły wydał opinię uzupełniającą. Obrażony biegły odpisał sądowi, że opinii nie da się jednak wydać, bo nie zostały przeprowadzone prace adaptacyjne, których żądał w poprzedniej opinii i sąd zawsze może poszukać innego biegłego, który nie przejmuje się odpowiedzialnością zawodową i etyką. Musiało go zaboleć, że wcześniej skutecznie zaskarżyliśmy jego wynagrodzenie. Biegły postanowił bowiem wydać opinię ponad tezę i zażądać za to pieniędzy oraz posłużył się metodą kopiuj-wklej, przez co opinia dodatkowo nabrała objętości.

 

DSC02539

 

DSC02540

DSC02541

DSC02542

DSC02543

DSC02545

Na pewno będzie cdn 😉

 

SOT orzezwiajacy deszcz