BR pajacykBartosz R. Może to nie piąteczek, ale taki smaczek na początek tygodnia też dobry 🙂 Wyjaśniając, apelacja jest złożona prawidłowo w terminie itd. Nieletni (15 latek) napisał do mnie i do sądu pismo, że nie chce apelacji. Sąd mnie raz zobowiązał do określenia się czy podtrzymuję czy nie, pod rygorem, że podtrzymuję. Więc grzecznie nic nie odpisałem. Po 2 tygodniach dostają znów wezwanie, ale rygor odwrotny:) tak analizowałem 431 § 2 i 3 kpk, (+79 § 1 pkt kpk), analizowałem nawet przepisy kc (15 i 17)…, oczywiście żadne z rodziców nie złożyło oświadczenia o cofnięciu apelacji. I za nic nie rozumiem skąd ten rygor? I jakie skutki może mieć mój brak reakcji? Czy sąd może uznać, że cofnąłem apelacje? Skoro ją złożyłem w terminie??

Magda M. YYY… co to za rygor?

Stanisław F. Ten sąd wygrał wszystko. Łącznie z talonem na balon i z internetem.

Szymon M. Powinni taki rygor zawsze nadawać, jakiś procent skarżących załapałby się na cofnięcie. Cwane.

Monika S.-W. A następnie wezwą do oświadczenia, że podtrzymuje Pan Mecenas oświadczenie o podtrzymaniu/niepodtrzymaniu apelacji pod rygorem uznania oświadczenia za niepodtrzymane a apelacji za podtrzymaną… Albo odwrotnie, ale to już w kolejnym wezwaniu.

Bartosz R. Można do sądu wysłać pismo, z zapytaniem czy podtrzymują wyrok sądu I instancji czy nie? Pod rygorem przyjęcia, że nie podtrzymują 🙂

Szymon M. hmm zasada kontradyktoryjności wymaga zatem, aby w odpowiedzi na pozew wnieść o zobowiązanie powoda do oświadczenia się, czy żądanie pozwu podtrzymuje, czy też nie, pod rygorem że pozew cofa…

Magda M. O powodów bym się nie martwiła. Ale jakby taką zasadę wprowadzić do k.p.k. …

Bartosz R. Ale już na etapie przed rozpoczęciem przewodu. Wysłać prokuratorowi odpowiedź na akt oskarżenia i dać mu 7 dni na oświadczenie czy go podtrzymuje, z rygorem, że nie podtrzymuje 🙂

Konrad P. O zdrowo… ciekawe co ten sąd przyjmuje… chętnie bym wziął namiar na dealera.