prawnicza rodzinaTak, tak, wiemy, jesteśmy wstrętni monopoliści, bronimy skostniałego monopolu i dopływu młodych zdolnych 😀 Niemniej, zanim zaczną Państwo krzyczeć coś o wolnym rynku (a raczej wolnej amerykance) pewna dyskusja z fejsbukowej grupy PP – ku przestrodze.

Eugeniusz K.

Otrzymałem odpowiedź na pozew w sprawie o rozwód sporządzoną przez doradcę prawnego wraz z udzielonym mu pełnomocnictwem i rachunkiem za usługę 280 zł, odpis pisma procesowego doręczył mi sąd. Mam się dziś zmierzyć z tym doradcą? Treść odpowiedzi na pozew nie potwierdza znajomości prawa, przedtem doradzał mojej klientce czyli przeciwniczce, którą informował, że dobrze poprowadzi jej sprawę bo „ma chody „. O tempora o mores …

Paweł K.

Art. 87§1 kpc. Do rozwodu powinno być pełnomocnictwo szczególne, niech wykazuje, że jego „stały stosunek zlecenia” obejmuje sprawy rozwodowe klientki.

Eugeniusz K.

Nie dołączył szczególnego a stały stosunek z klientem będzie mu chyba trudno wykazać.

Paweł K.

To może go Pan Mecenas najwyżej wzrokiem zmierzyć.

Łukasz W. B.

Napisać do sądu wniosek o niedopuszczanie do postępowania w charakterze pełnomocnika z uwagi na niewłaściwe pełnomocnictwo i wezwać na świadka… przetrenowane.

Dominik R.

Łukasz W.B. na okoliczność…

Łukasz W. B.

Wiedzy na temat rzeczywistych przyczyn rozpadu pożycia uzyskanych w związku ze sporządzeniem pisma…
Nigdy chyba tak szybko nie porozumiałem się w rozwodzie.

Magda M.

Przesłuchać uzurpatora-amatora 😀

Panie Mecenasie Eugeniusz K. – a czy ja dobrze rozumiem ten fragment: „przedtem doradzał mojej klientce czyli przeciwniczce ,którą informował,że dobrze poprowadzi jej sprawę bo „ma chody”.”??? Czy on wcześniej doradzał klientce Pana Mecenasa, a teraz radzi jej mężowi???

Ewa K.

Magda M. dobrze przeczytałaś, ale przecież jego etyka nie obowiązuje.

Magda M.

Dżizas 😀

Eugeniusz K.

Tak , wcześniej doradzał przeciwniczce ale faktycznie etyka go nie obowiązuje. Dołączył pełnomocnictwo rodzajowe i zamierza występować przed sadem jako pełnomocnik. Jego klient jest górnikiem. Jaki ma stały stosunek zlecenia z górnikiem?

Dominik R.

Może pomaga mu wykopywać węgiel 😀

Eugeniusz K.

Ów doradca doradza w kościele jak mnie poinformowała klientka ale tam chyba nie nabył prawa.

Za chwile wchodzę na sale rozpraw, jak przed chwila słyszałem, jednym z argumentów owego pełnomocnika jest, że ma w rodzinie ważnych prawników.

Anna G.

Strach się bać!!!

Eugeniusz K.

Nie został dopuszczony choć nalegał i przekonywał.

Paweł K.

Następny raz przyjdzie z rodziną.

Ewa K.

I Sadu nie przekonał argument, ze ma w rodzinie ważnych prawników? Dziwne 😀

Eugeniusz K.

Jakoś nie przekonał. Sąd się zaś zdenerwował, ze pan doradca działał na dwie strony. Jako sędzia sądu dyscyplinarnego zapewne musiałbym zareagować na takie postępowanie adwokata ale doradca jest całkowicie bezkarny , może się też reklamować, itd., itp.

Paweł K.

Reklamować się może i co z tego, skoro w sądzie może najwyżej klamkę pocałować.